osbykorridoren.blogg.se

Insändare

Publicerad 2014-03-14 21:12:24 i Allmänt,

200314

Texten om Briohuset skickade jag som inlägg till Norra Skånes debattsida den 26 februari. Efter att ha väntat drygt 14 dagar på att se den införd ringde jag ett flertal gånger till ansvarig utgivare Mimmi Bernfalk-Karlsson för att be om en förklaring, men förgäves. Min bön om att bli uppringd negligerade hon.
Nu var det ingalunda första gången jag refuserats av den ledning som står under den damens befäl. Vid ett tillfälle fick jag beskedet att "du ska inte tro att du har någon fördel av att ha jobbat på Norra Skåne."
Det hade jag verkligen inte inbillat mig. Nä, skälet tror jag mer berodde att jag var alltför vass i min kritik och kanske för att den gärna riktade sig mot Anders Pettersson, som är ledamot av ägargruppens styrelse - en misstanke som jag faktiskt delgav honom i måndags. Ambitionen var annars att försöka lätta upp den Hässleholmsdominerade och för övrigt dötrista debattsidan.Ett omdöme jag får lyssna till så gott som dagligen.
Nå, skit samma. Emedan jag insett att mina inlägg inte är välkomna vill jag i fortsättningen publicera mina synpunkter på den här bloggen. Har tänkt att det i första hand ska handla om aktuella kommunala frågor, men även andra ting som rör sig i tiden - och när det passar avsluta med en Lönsboda-knorr. Är naturligtvis i högsta grad mottaglig för tips som är möjliga att använda. Men observera: Alla uppgifter kommer att noga kontrolleras, även dubbelkollas i den mån det behövs.
Vi hörs
Kvarnis

Kommentarer

Postat av: Beccis

Publicerad 2014-03-14 22:52:11

Älskar din vassa tunga, pappa! Älskar dig. Ser fram emot att läsa mer.

Postat av: Kick

Publicerad 2014-03-15 14:29:50

Heja heja gamle man :)
Med tanke på hur hon M härjar så förvånar det inte mig att du blir refuserad.
Vi i Hässlehåla ser också framemot nya korridorer. Det var lördagarnas nöjesläsning.
Kram kram
Kick o Tommy

Postat av: Lis

Publicerad 2014-03-15 20:36:14

Underbart!!

Postat av: Annika Jessen

Publicerad 2014-03-15 21:47:36

Väl talat! Ser fram emot mer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela